Tanten har tråkigt

Någon talade om för mig att jag numera är tant, medtanke på åldern.
Idag har tanten skittråkigt!!!
Har vart ledig sen i torsdags, skulle jobbat som igår men barnen är sjuka så det blev vab.
Nu är jag så rastlös så jag snart klättrar på väggarna :S
Vill jobba NU!
Barnen börjar bli pigga men är för sjuka för dagis och skola.
Känns som jag vaknar och sen går och längtar tills det blir läggdags. Det är  första ggn på alla månader som lägenheten ger mig klastrofobi.
Problemet ligger i att jag fortfarande är ur form med min egen förkylning så jag orkar inte ta mig för saker jag har världens tid för att göra just nu.
Småsaker som aldrig blir gjorda annars pga tidsbrist kommer inte bli gjorda nu heller för det finns ingen ork.
Ju tråkigare jag har ju mindre inspiration finns.
Vi har iallafall kollat på Pocahontas 4 ggr, Lilo och Stitch 1 gång och halva Flykten från hönsgården...
Jag kommenterade första ggn vi såg Pocahontas att jag tyckte det var sorgligt att John åkte ifrån henne på slutet, dom som var så kära.
Andra ggn vi tittade på den, hittade jag min son gråtandes på golvet.
Då hade han fattat det sorgliga i kråksången :)

Nu blir det kast med små barn i bad och säng sen blir det kast med liten tant på spikmatta och framför tv:n..
Äntligen grey´s på tv!
Är ju tur att det händer nånting för omväxlingskull, annars är risken stor att jag antingen röker ihjäl mig eller hostar ihjäl mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0