Facebook

Samhällets nya påfund där man är ute om man inte är inne ;)
Har precis gått ur, kände inte längre för att hålla mig uppdaterad om när mina vänner går på toa eller dricker kaffe.
Det som känns fashinerande är att man helt plötsligt har över 100 vänner som man faktiskt delar med sig personliga saker som man tidigare bara delgett närmast sörjande, om ens det.
Känns även som ett jagande om vem som har mest vänner, ungefär som när man var liten och hade en vänbok där dom skulle skriva i.
Till och med mamma och pappa fick skriva på varsin sida...
Detta är ett bekvämt sätt att hålla kontakten med sina vänner, till den grad att man inte längre behöver höra av sig till dom irl.
-Vadå? Har du missat det? Men det skrev jag ju på facebook...
Tycker vi gör oss så bekväma och tillgängliga att vi missar massor fast vi själva tycker att vi är "med" dygnet runt.
Ytligt är vad det blir och ytlighet är tråkigt...
Jag tyckte det var skoj att hitta en massa gamla vänner från skoltiden bla, men dom blir bara en ikon på sidan.
Man pratar inte direkt med varandra..
Sen blir man tillagd som vän fast man irl inte är spec omtyckt av dessa personer, för att dessa sen ska kunna spionera vad som händer i ens liv.
Nej tack, pratar du inte med mig annars så låt bli mig även via internet.
Fast den åsikten gäller ju även denna blogg, vill ju bara att dom som bryr sig på riktigt ska läsa, vad är meningen annars??

Jag återkommer säkert i facebooks värld, om inte annat för att spela bubble pop, det saknar jag :)
Men farmville zoo, café och X o Y´s horoskop för dagen, klarar jag mig utan just nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0